LONG TIME NO SEE

Ja det var ett par dagar sen jag satt och skrev nåt här. Har haft fullt upp sen i torsdags.
Fredagen bara sprang iväg. Städade lite, matade ormarna, tvättade och försökte komma på vad jag skulle baka till fikat som var igår. Det vart pavlovatårta, kolakakor och brownies.

Lördagen vart den en halvdan dag Daniel gick upp 10.30 så innan dess hade jag satt på ytterligare en tvättmaskin och vikt all ren tvätt. Gjorde även botten till tårtan och försökte mig på att göra lemon curd och det gick inge vidare :(

På eftermiddagen ringde Micke och undrade om vi ville komma på middag och kolla melodifestivalen. Middagen var det som var lockande :P
Emma hade gjort potatisgratäng och grillspett. Mums!
God middag men melodifestivalen var nog det sämsta jag sett i musikväg!

Vi kom hem vid 01.00 så då var det marsch-pannkaka i säng eftersom det var mycket kvar att städa på söndagsförmiddagen.

Ringde mamma vid 9 på söndagmorgonen och bad henne att handla citroner och grädde. Var ju tvungen att göra om lemon curden. Den vart lyckad den här gången :)

Hon kom vid 11 och tog hand om Hugo medans jag och Daniel städade och fixade med det som skulle göras.

Nu är hela huset städat och det känns så skönt. Man är alltid lika nöjd när det är klart men det är inge kul att städa.

Idag har jag börjat med Hugos album som jag ska göra. Har satt på ett kort på framsidan sen satt in ultraljudsbilderna.
Kommer bli toppenbra!

Så snart är det dags att skicka kort på framkallning.

Har även sorterat in bilder från kameran. Skönt att ha det gjort oxå.
Hugo och hundarna ligger och sover för tillfället så jag ska nog passa på att fylla diskmaskinen och köra den. Sen om jag hitter fortsätta lite i albumet.

Have a nice day!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0